Skip to content

Sørvest USA

Etter vår start i Los Angeles, dro vi videre til Las Vegas i tre dager. Mens vi var der badet vi i det flotte bassenganlegget til Stratosphere hotellet (leide oss «cabana» den ene dagen, det var digg!), og spiste gode middager om kveldene. Litt gambling ble det på karene også, og det endte heldigvis i pluss.

På lista over «musts» i Vegas, sto også Las Vegas pantelånersjappa, som det går realityshow av i Norge. Den heter egentlig Gold & Silver Pawn, og er mye mindre enn man får inntrykk av på tv. Kjekt for ungene å ha vært innom der uansett, og det ble da noen kjøp også.

Etter å ha vært noen ganger i Vegas føler vi oss ferdige med byen, og har ikke noe behov for å returnere der med det første.

Fra Las Vegas tok vi oss videre østover i landet, og deretter litt sørover mot Phoenix-området. Her har vi leiet et utrolig digg feriehus med eget basseng og flotte fasiliteter, i et område like utenfor Phoenix sentrum som heter Scottsdale. Det er et velholdt og flott område, med det meste innen kort avstand. Her har vi brukt dagene i bassenget, på shopping, minigolf, restauranter og slaraffenliv. Værmessig har vi hatt noe regn innimellom heten på 35-45 grader, noe som egentlig bare har vært forfriskende. I motsetning til Vestlandsværet så skrur de regnet av etter en kort byge her… 😉

Panorama av Barringer-krateret, forårsaket av en meteoritt på 30 m i diameter

Det har også blitt en tur til Grand Canyon på oss. På veien dit besøkte vi også Barringer-krateret. Da det ble oppdaget av Mr. Barringer på slutten av 1800-tallet, var det første meteorittnedslaget som var bekreftet. Selv om nedslaget skjedde for veldig mye lenger siden, så er det altså først i nyere tid at menneskeheten så sammenhengen med «hullet i bakken» og «himmelske legemer».

Stuvik-familien i Grand Canyon

Det ble noen timer kjøring til Grand Canyon, så vi overnattet på et hotell like utenfor Flagstaff sentrum. Kan si så mye at vi (jeg i alle fall) frøs og var generelt ikke veldig imponert av hotellkomfort eller frokost, så det var godt da vi kunne sette nesen mot den store kløfta neste dag.

Vi har vært i Grand Canyon noen ganger. Denne gangen slapp vi bare akkurat unna regnvær, og det var passelig temperatur. Det er et fantastisk naturens underverk, som jeg anbefaler alle å få med seg en gang i løpet av livet!

Vel tilbake i Scottsdale har vi brukt dagene på å sole oss, slappe av i bassenget, grille, shoppe og spise enda mer god mat på restauranter. Området her er utrolig fint, og vi storkoser oss! Vi drar vestover igjen først på lørdag eller søndag, og returen fra L.A. er først på tirsdag om en uke, så vi har heldigvis ennå litt tid på oss før hverdagen innhenter oss 😀

Solnedgang over bassenget vårt i Scottsdale, Arizona

Be First to Comment

Jeg setter stor pris på din kommentar! Legg inn meldingen din her: